Harjoitukset jatkuvat 1.2.21

28.1.2021

Tervehdys!

Suureksi riemuksemme pääsemme jatkamaan harjoituksia jäällä pitkän tauon jälkeen maanantaina 1.2.21. Keravan kaupunki on kuitenkin asettanut harjoitusryhmille maksimikoon 10 henkilöä, mikä pakottaa meidät sovittelemaan ryhmät ja aikataulut uudelleen. Suunnittelemme ryhmiä ja aikatauluja loppuviikon aikana, ja tiedotamme niistä viimeistään sunnuntaina. Seurailkaa siis sähköpostia sekä seuran nettisivuja. Näissä olosuhteissa emme valitettavasti pysty tarjoamaan millekään ryhmälle "normaalia" jääharrastusmäärää, ja ainakin osa oheisista tullaan järjestämään etäyhteyden avulla. Olkaamme kuitenkin kaikki tyytyväisiä siitä, että jäälle taas ylipäätään pääsee ja pidetään kukin omalta osaltamme huoli siitä, että toimimme vastuullisesti annettujen ohjeistusten mukaisesti. Helmikuulta peritään normaali harjoitusryhmän mukainen kuukausimaksu.

Alla Keravan liikuntatoimen johtajan viesti aiheeseen liittyen:

"Keravan valmiusjohtoryhmä on linjannut, että alle 20-vuotiaiden harrastustoimintaa voidaan mahdollistaa 1.2.2021 alkaen rajatusti ja erityisiä järjestelyjä noudattaen. Kaupungin tilat avataan alle 20-vuotiaiden vakiintuneelle harrastustoiminnalle. Otteluita, kilpailuita tai turnauksia ei järjestetä. Harrastusryhmien koko rajataan 10 henkilöön.

Muilta osin Keravan kaupungin linjaamat suositukset ja rajoitustoimenpiteet ovat voimassa 28.2.2021 asti. Huomioittehan siis, että yli 20-vuotiaiden harrastustoiminnan osalta rajoitukset ovat yhä voimassa.

Toiminnassa on noudatettava viranomaisten antamia terveysturvallisuusohjeita. Ohjeiden rikkominen voi johtaa tilavarausten peruuttamiseen tai toiminnan keskeyttämiseen.

Toiminnassa on noudatettava seuraavia periaatteita:

*Harrastusryhmän kokoonpano on vakiintunut ja perustuu ennakkoilmoittautumiseen. Tilat avataan vain varattuja vuoroja varten.
*Harrastusryhmän koko on maksimissaan 10 henkilöä.
*Toiminnassa noudatetaan viranomaisten terveysturvallisuusohjeita turvaetäisyyksistä, käsihygieniasta ja kasvomaskien käyttämisestä.
*Toimintaan ei saa osallistua, jos on mitään sairastumiseen viittaavia oireita. Oireisen on hakeuduttava koronavirustestiin ja omaehtoiseen karanteeniin viranomaisten ohjeistuksen mukaisesti.
*Ohjaajat ja 12 vuotta täyttäneet osallistujat käyttävät kasvomaskia, mikäli henkilöllä ei ole terveydellistä estettä kasvomaskin käyttämiselle. Kasvomaskin käyttöä edellytetään muulloin paitsi urheilusuoritusten aikana.
*Toiminta toteutetaan tavalla, jossa lähikontaktit voidaan välttää tai ne vähenevät merkittävästi.
*Harrastusryhmän koko mitoitetaan niin, että osallistujat voivat säilyttää turvavälin.
*Pukeutumis- ja peseytymistilojen käyttö rajoitetaan vain välttämättömään käyttöön.
*Harrastustoimintaan kokoontuvat vain tarvittavat henkilöt: osallistujat, valmentajat ja muut välttämättömät toimihenkilöt. Harrastukseen saattajat, kuten vanhemmat, eivät tule sisätiloihin.
*Harrastustoimintaan osallistuvat menevät harrastustilaan, kun edelliset osallistujat ovat lopettaneet oman harrastustoimintansa ja poistuneet harrastustilasta. Oman harrastustoiminnan alkamista ei mennä odottamaan harrastustilaan.
*Käsihygieniaan kiinnitetään erityistä huomiota. Kädet pestään huolellisesti ennen ja jälkeen harrastustoiminnan. Käsidesiä on oltava saatavilla harrastustoiminnan aikana.
*Ohjeiden valvonnasta vastaa toiminnan järjestäjä.

Tässä linkki myös Suomen Olympiakomitean ohjeisiin terveysturvallisesta harjoittelemisesta:

Ensi viikolla saamme erinäisten haasteiden jälkeen viimein myös KeLS-maskit myyntiin - tiedotamme myös tästä vielä erikseen.

terveisin KeLS johtokunta