Korona-päivitys 17.3.2020

17.3.2020

Arvoisat luistelijamme, luistelijoidemme vanhemmat!

Olemme niin täällä Suomessa kuin muuallakin maailmassa joutuneet varsin erikoisen ja poikkeuksellisen tilanteen eteen niin ihmisinä, koululaisina, työntekijöinä, yrityksinä kuin urheiluseuroinakin. Koronan voimakas leviäminen pakotti Suomen hallituksen tekemään päätöksen, johon perustuen monen muun tahon ohella myös jäähallit sulkevat ovensa ainakin 18.3.-13.4.2020 väliselle ajalle. Tuona edellä mainittuna aikana ikävä kyllä myös kaikki KeLS:n harjoitustoiminta on peruttu.

Tällä hetkellä tämän tarkempaa tietoa ”sulkutilan” kestosta ei ole, voimme vain esittää hyviä arvauksia. Kaupungin halli (I-halli) sulkee tämän kevään osalta ovensa pysyvästi, sen jää sulatetaan jo huomenna. II-halli on ilmoittanut kertovansa jatkosta vasta pääsiäisenä, eli juuri ennen sulun ilmoitettua päättymistä. Tässä kohtaa emme siis valitettavasti pysty antamaan tietoa siitä pystymmekö vielä tänä keväänä harjoittelemaan ohjatusti. Toivomme, että luistelijat pääsevät vielä jäälle touko- ja kesäkuun aikana aiemmin suunnitellun mukaisesti, mutta tässä kohtaa voimme vain toivoa parasta ja odottaa.

Koronan vaikutukset koko yhteiskuntaan, yrityksiin ja kaltaisiimme urheiluseuroihin on todella merkittävät eivätkä vähiten taloudellisesti. Tilanne on ja tulee olemaan erittäin haasteellinen todella monelle. Myös meillä Keravalla on poikkeustilanteesta ja toiminnan keskeyttämisestä huolimatta kuluja, jotka on hoidettava. Seuraa on kohdannut tässä tilanteessa force majeure toteuttaa harrastustoimintaa, joten emme palauta emmekä hyvitä kevään kausimaksuja (luistelukoulu, harrasteryhmät) emmekä kuukausimaksuja maaliskuun osalta. Huhtikuulta kuukausilaskuja ei lähde luistelijoille ennen kuin tiedämme pääsemmekö huhtikuussa jatkamaan toimintaamme. Jos pääsemme, selviää huhtikuun maksun suuruus kun tiedämme missä laajuudessa toiminta jatkuu. Kaikkien yhteinen toive on, että Keravan Luistinseura pystyy jatkamaan toimintaansa entiseen tapaan koronan jälkeenkin. Tämä saattaa vaatia seuran johdolta vaikeita päätöksiä, mutta teemme kaikkemme turvataksemme upean seuramme taloudellisen pärjäämisen ja toimintaedellytykset kaudelle 2020-21. Loppukevään aikana ainoastaan ehdottoman pakolliset kulut hyväksytään rasittamaan seuran tilannetta.

Valmentajat antavat kilparyhmille ohjeistuksen omatoimisen oheisharjoittelun toteuttamiseen. Oheisharjoittelu on tärkeä osa taitoluistelua, joten tähän kannattaa luistelutauon aikana panostaa. Sää on vihdoinkin muuttumassa kauniimmaksi, joten erityisesti runsas ulkoilu on suositeltavaa.

Tiedotamme aiheeseen liittyen lisää kun saamme vastauksia avoimiin kysymyksiimme.

Omalta osaltamme pahoittelemme tilannetta ja toivotamme kaikille tsemppiä tässä yllättävässä ja hankalassa tilanteessa. Pyydämme myös jäseniltämme ymmärrystä tilanteen seuratoiminnalle aiheuttamista haasteista.

Terveisin
KeLS johtokunta